Kognitywistyka

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Być jak autystyczny hipster

Być jak autystyczny hipster
Być jak autystyczny hipster

Obchodzony niedawno Światowy Dzień Autyzmu skłania do refleksji na temat obecności i miejsca osób autystycznych w społeczeństwie. Przekuwając ideę w czyny, Fundacja Pro Liberis et Arte i Koło Naukowe Studentów Kognitywistyki KUL zaprosiły młodzież ze szkół średnich do udziału konkursie i podjęcia trudu przygotowania plakatów społecznych oraz spotów reklamowych, które nam (społeczeństwu) mają pomóc zrozumieć i włączyć w nasz świat pracy, zabaw i wypoczynku osoby autystyczne. Wszystko po to, aby osoby te zaczęły żyć nie obok nas, ale z nami.

Być jak autystyczny hipster

W ramach kampanii edukacyjnej na rzecz akceptacji osób ze spektrum autyzmu, pod hasłem ‘Być jak autystyczny hipster’, młodzi ludzie z różnych szkół olsztyńskich i z regionu przejdą pogłębione szkolenia z rozumienia autyzmu oraz umiejętności przygotowywania kampanii społecznych. Wychodzimy bowiem z założenia, że tylko autentyczna i pogłębiona wiedza o osobach często wykluczanych może sprawić, że z obserwatora z dystansu wejdziemy w ich świat i zaprosimy ich do siebie. Akcja ma na celu także naukę przełamywania barier i kształtowania pozytywnych postaw.

Szkolenia i edukacji młodzieży podjęły się osoby o ogromnej kompetencji i z duszą wolontariusza. W obszarze:

  • czym jest autyzm?
  • jak jest diagnozowany?
  • jak wygląda świat spostrzeżeń i zapachów dla osoby autystycznej?
  • dlaczego z jej horyzontu znika świat myśli i uczuć oraz emocji?

O tym wszystkim uczyć będą p. Agnieszka Jabłońska z Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce w Olsztynie, dr Małgorzata Moszyńska, kierownik Centrum Diagnostyki, Leczenia i Terapii Autyzmu w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu Dziecięcym w Olsztynie oraz Studenci z Koła Naukowego Studentów Kognitywistyki KUL. Z kolei jak przygotować kampanię społeczną, jak robić plakat oraz spot reklamowy, co zrobić aby podjęte działania wpływały na zmianę postaw o tym wszystkim szkolić będą Małgorzata Szwarc z firmy BLACK PEARL COMMUNICATION oraz wolontariusze z Fundacji Rozwoju Michelin.

Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Fundacji Pro Liberis et Arte (Arkadiusz i Lidia Gut). Zespół, którego plakat i spot zostanie oceniony najwyżej będzie beneficjentem kilkutysięcznego bonusu wakacyjnego.

Uczestnicy (młodzież ze szkół średnich)

  • LO VI im. G. Narutowicza w Olsztynie
  • LO I im. A. Mickiewicza w Olsztynie
  • LO V im. Wspólnej Europy w Olsztynie
  • Zespół Szkól Mechaniczno-Energetycznych im. T. Kościuszki w Olsztynie
  • LO im. E. Orzeszkowej w Bartoszycach
  • Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie

Organizatorzy

  • Fundacja pro Liberis et Arte
  • Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce w Olsztynie
  • Centrum Diagnostyki, Leczenia i Terapii Autyzmu w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu Dziecięcym w Olsztynie
  • Koło Naukowe Studentów Kognitywistyki KUL
  • Fundacja Rozwoju Michelin
  • RICH BLACK Małgorzata Szwarc

Konkurs wspierają

  • Wydział Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Magazyn Filozofuj!

Kiedy?

  • Początek akcji – kwiecień 2017
  • Ogłoszenie zwycięzców – czerwiec 2017

Gdzie?

  • Działanie zaczynamy 10 kwietnia 2017 szkoleniem w Olsztyńskim Parku Naukowo-Technologicznym, ul. Trylińskiego 2, budynek BK, godz. 9.00-14.00

Strony www

 

Galeria zdjęć ze szkolenia

Plakaty promujące kampanię

[accordion]
[acc_item title=”pdf – układ poziomy”]

 

[/acc_item]
[acc_item title=”pdf – układ pionowy”]

 

[/acc_item]
[acc_item title=”png – układ poziomy”]

[/acc_item]
[acc_item title=”png – układ pionowy”]

Być jak autystyczny hipster

[/acc_item]
[/accordion]

Print Friendly, PDF & Email