[toggle_box]
[toggle_item title=”Biogram” active=”false”]
Asystent naukowo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL. W 2012 r. uzyskałem tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Moje zainteresowania obejmują neuronaukę poznawczą, zwłaszcza w aspekcie mózgowych mechanizmów procesów pamięciowych. W swojej pracy badawczej wykorzystuję metodę potencjałów wywołanych, która umożliwia uchwycenie wzorców neuronalnej aktywności na podstawie analizy sygnału elektroencefalograficznego (EEG). Badania realizuję w Laboratorium Psychoneurofizjologicznym KUL. Zajmuję się również popularyzacją neuronauki. Jestem kierownikiem projektów realizowanych w ramach Lubelskiego Festiwalu Nauki, a także opiekunem Studenckiego Koła Neuronauk, które organizuje odbywającą się co roku w KUL ogólnopolską konferencję Dni Mózgu.
[/toggle_item]
[toggle_item title=”Zainteresowania badawcze” active=”false”]
W latach 2010-2012 byłem głównym wykonawcą finansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego projektu badawczego pt. Wpływ siły powiązań semantycznych i czasu ekspozycji słów na ich kodowanie. Badania mózgowych potencjałów skorelowanych ze zdarzeniami (ERP). Aktualnie prowadzę badania dotyczące neuronalnych podstaw powstawania fałszywych wspomnień. Interesuje mnie poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, dlaczego często pamiętamy to, co nigdy się nie wydarzyło i jakie procesy mózgowe temu zjawisku towarzyszą. Ponadto biorę udział w realizacji grantu Narodowego Centrum Nauki pt. Aktywność okoruchowa, elektroencefalograficzna i behawioralna podczas wykonywania zadań percepcyjnych i poznawczych w warunkach dezorientacji przestrzennej. Od czerwca do września 2014 r. odbywam staż podoktorski w University of Colorado Boulder w Stanach Zjednoczonych.
[/toggle_item]
[toggle_item title=”Publikacje naukowe” active=”false”]
W opracowaniu.
[/toggle_item]
[toggle_item title=”Zajęcia” active=”false”]
Na kognitywistyce w KUL będę prowadził wykład i ćwiczenia z neuronauki poznawczej (mózg i neurofizjologia centralnego układu nerwowego oraz pamięć i wyższe procesy poznawcze). Zajęcia mają na celu wprowadzenie studentów w podstawowe zagadnienia związane z neuronauką, zarówno od strony neurofizjologicznej (budowa i funkcje układu nerwowego, podstawowe procesy biochemiczne zachodzące w mózgu), jak i psychologicznej (natura pamięci, świadomości i poznania społecznego oraz ich neuronalne podłoże). Program zajęć będzie realizowany w oparciu o najlepsze polsko- i anglojęzyczne podręczniki do neuronauki poznawczej oraz najnowsze artykuły prezentujące wyniki badań szczegółowych.
[/toggle_item]
[toggle_item title=”Popularyzacja nauki” active=”false”]W opracowaniu.[/toggle_item]
[toggle_item title=”Zainteresowania pozanaukowe” active=”false”]W opracowaniu.[/toggle_item]
[/toggle_box]