Kognitywistyka

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Special Session on Mindreading. Galeria zdjęć

Understanding Social Cognition. Trends in Interdisciplinary Studies. Lublin. Special Session on Mindreading
Understanding Social Cognition. Trends in Interdisciplinary Studies. Lublin. Special Session on Mindreading [kliknij w collage]
W ramach organizowanej w dniach 20-22 października 2017 r. III Konferencji Avant. Trends in Interdisciplinary Studies pt. Understanding Social Cognition Wydział Filozofii i Kognitywistyka KUL 21 października zorganizowały specjalną konferencję mindreadingowi.

Special Session on Mindreading

Program konferencji

  • Arkadiusz Gut, Him Cheung ˗ Theory of mind and culture. Introduction
  • Francisco Pons ˗ Teaching emotion understanding
  • Małgorzata Stępień-Nycz, Marta Białecka-Pikul ˗ Test of emotion comprehension: the Polish adaptation
  • Albert Newen ˗ Person Model Theory of Understanding Others: An alternative account
  • Robert Mirski ˗ Foundational problems with Bayesian inference models of the development of social cognition
  • Krystian Macheta, Arkadiusz Gut, Robert Mirski, Jakub Janczura ˗ Child’s emotion understanding: developmental trajectory

 

  • Tik-Sze Carrey Siu, Him Cheung ˗ Developmental continuity in mental state understanding
  • Maciej Haman, Agnieszka Pluta ˗ Neurocognitive mechanisms of theory of mind development at the transition stage: Outline of a new fNIRS imaging project
  • Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Magdalena Kosno ˗ The role of the ability to point informatively in false belief understanding in 3 year olds
  • Julia Wolf ˗ False-belief understanding: cognitive and situational factors trigger the development
  • Joanna Klara Teske ˗ Literature, cognition and theory of mind
  • A discussion of M. Haman and A. Gut’s article ‚Children’s understanding of opacity’

 

Galeria zdjęć

 

Print Friendly, PDF & Email

ZOSTAW ODPOWIEDŹ