Kognitywistyka

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Special Session on Mindreading

 

W ramach organizowanej w dniach 20-22 października 2017 r. III Konferencji Avant. Trends in Interdisciplinary Studies pt. Understanding Social Cognition Wydział Filozofii i Kognitywistyka KUL zapraszają w sobotę, 21 października, na specjalną konferencję mindreadingowi.

Special Session on Mindreading

Wśród zaproszonych gości konferencji znaleźli się: Francisco Pons, Arkadiusz Gut, Małgorzata Stępień-Nycz, Marta Białecka-Pikul, Albert Newen, Tik-Sze Carrey Siu, Him Cheung, Maciej Haman, Agnieszka Pluta, Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Magdalena Kosno, Julia Wolf, Joanna Klara Teske.

 

[tab]
[tab_item title=”Zaproszenie do pobrania”]

pobierz [jpg]  [png]  [pdf]

Special Session on Mindreading. Zaproszenie
Special Session on Mindreading. Zaproszenie

[/tab_item]
[tab_item title=”Program”]

Special Session on Mindreading

FIRST PART 10.45-13.00   |   CINEMA HALL  |   LEVEL -1

  • Arkadiusz Gut, Him Cheung ˗ Theory of mind and culture. Introduction
  • Francisco Pons ˗ Teaching emotion understanding
  • Małgorzata Stępień-Nycz, Marta Białecka-Pikul ˗ Test of emotion comprehension: the Polish adaptation
  • Albert Newen ˗ Person Model Theory of Understanding Others: An alternative account
  • Robert Mirski ˗ Foundational problems with Bayesian inference models of the development of social cognition
  • Krystian Macheta, Arkadiusz Gut, Robert Mirski, Jakub Janczura ˗ Child’s emotion understanding: developmental trajectory

 

SECOND PART 15.15-17.45  |  MEDIA LIBRARY  |  LEVEL -1

  • Tik-Sze Carrey Siu, Him Cheung ˗ Developmental continuity in mental state understanding
  • Maciej Haman, Agnieszka Pluta ˗ Neurocognitive mechanisms of theory of mind development at the transition stage: Outline of a new fNIRS imaging project
  • Marta Białecka-Pikul, Arkadiusz Białek, Magdalena Kosno ˗ The role of the ability to point informatively in false belief understanding in 3 year olds
  • Julia Wolf ˗ False-belief understanding: cognitive and situational factors trigger the development
  • Joanna Klara Teske ˗ Literature, cognition and theory of mind
  • A discussion of M. Haman and A. Gut’s article ‘Children’s understanding of opacity’

 

[/tab_item]
[tab_item title=”Program do pobrania”]

pobierz [jpg]  [png]  [pdf]

Special Session on Mindreading. Program

[/tab_item]
[/tab]

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ