PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Studia z kognitywistyki, poprzez swój interdyscyplinarny charakter, dają absolwentom szerokie możliwości zawodowe. Umożliwiają nabycie konkretnych umiejętności w zakresie badania naturalnych i sztucznych systemów poznawczych oraz aplikacji wyników tych badań oraz rozwijają kompetencje miękkie, szczególnie istotne na dynamicznie zmieniającym się współcześnie rynku pracy.
Studia przygotowują do:
-
- działania w zespołach interdyscyplinarnych
-
- pracy jako architekt informacji w branży reklamowej, serwisach internetowych i agencjach public relations; jako trener zdolności kognitywnych (np. twórczego myślenia, zdolności do mindreadingu); jako trener metod kognitywnych (np. metody e-learningu, metodyka wspierania kreatywności, itp.) oraz jako badacz w instytucjach naukowych
-
- pracy jako coach/trener zdolności poznawczych (m.in. zdolności uczenia się, twórczego rozwiązywania problemów, zdolności percepcyjnych, uwagowych, pamięciowych, itp.) oraz jako coach/trener różnorodnych metod i technik kognitywnych (takich jak techniki wizualizacyjne, metody e-learningu, metody kształcenia muzycznego, techniki komunikacji, itp.)
-
- pracy w różnorodnych zespołach kreatywnych, m.in. jako creative manager (dyrektor kreatywny), copywriter, twórca kontentu, social media manager, animator działań twórczych, itp.
-
- pracy w różnorodnych placówkach edukacyjnych i terapeutycznych zajmujących się wspieraniem rozwoju poznawczego dzieci, młodzieży, dorosłych i osób starszych
-
- pracy badawczej i analitycznej w zespołach interdyscyplinarnych
-
- tytuł zawodowy licencjata uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia II stopnia kognitywistyki oraz na studia podyplomowe z zakresu różnych obszarów nauk o poznaniu, np. metod twórczego myślenia, neurorehabilitacji interdyscyplinarnej, sztucznej inteligencji, programowania, tworzenia baz danych
-
- tytuł zawodowy magistra uprawnia do: ubiegania się o przyjęcia do szkoły doktorskiej (filozofia) oraz na studia podyplomowe z zakresu różnych obszarów nauk o poznaniu takich jak: metody wspierania twórczości, nowoczesna edukacja i e-learning, animacja kultury i aktywności w sieci, copywriting, komunikacja wizualna, neurorehabilitacja, coaching w biznesie i wiele innych.