PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Studia przygotowują do:
- Badania naturalnych i sztucznych systemów poznawczych oraz aplikacji wyników tych badań.
- Działania w zespołach interdyscyplinarnych
- Pracy jako architekt informacji w branży reklamowej, serwisach internetowych i agencjach public relations; jako trener zdolności kognitywnych (np. twórczego myślenia, zdolności do mindreadingu); jako trener metod kognitywnych (np. metody e-learningu, metodyka wspierania kreatywności, itp.) oraz jako badacz w instytucjach naukowych.
Tytuł zawodowy licencjata uprawnia do:
- ubiegania się o przyjęcia na studia II stopnia kognitywistyki oraz na studia podyplomowe z zakresu różnych obszarów nauk o poznaniu, np. metod twórczego myślenia, neurorehabilitacji interdyscyplinarnej, sztucznej inteligencji, programowania, tworzenia baz danych.
PRAKTYKI I STAŻE
Praktyki obowiązkowe
- Studenci odbywają praktyki w instytucjach zajmujących się komunikacją społeczną, gromadzeniem i przetwarzaniem informacji, edukacją, kulturą, badaniami naukowymi, reklamą, np. w Urzędzie Miasta Lublin, w Muzeum na Majdanku, w firmie MakoLab, Centrum Kultury w Lublinie, itp.
Praktyki nadobowiązkowe
- Studenci mogą korzystać z ofert praktyk dostępnych w Biurze Karier KUL zgodnie z profilem swoich zainteresowaniach.
KOMPETENCJE ZDOBYWANE W TRAKCIE STUDIÓW
kompetencje zawodowe
- Interdyscyplinarna wiedzę na temat umysłu ludzkiego jako systemu poznawczego, komunikacyjnego i biologicznego oraz przetwarzającego różnego typu informacje
- uporządkowaną znajomość zagadnień z zakresu metodologii badań naukowych w naukach humanistycznych jak i biologicznych i społecznych;
- zintegrowana wiedza z zakresu różnych dyscyplin naukowych na temat prawidłowych i zaburzonych procesów poznawczych;
- wiedza na temat procesów poznawczych: świadomość, percepcja, procesy uwagowe, tworzenie pojęć, mindreading, aspekty społeczne poznania, język, pamięć, rozumowanie, intencjonalność, podejmowani decyzji, motywacje.
- narzędzia formalno-logiczne, które wspierają analizę danych i wnioskowanie.
- znajomość zasad, metod i narzędzi reprezentacji wiedzy
kompetencje komunikacyjne
- umiejętność współpracy w grupie, podejmowania aktywnych ról w zespole, inspirowania i organizowania uczenia się
- umiejętność dyskutowania, streszczania i parafrazowania
- umiejętność określania priorytetów służących realizacji zadania
- umiejętność sformułowania oraz uargumentowania stanowisko, poddawania analizie i krytyce dyskutowanych tez
kompetencje przedsiębiorcze
- Posiada znajomość podstaw ekonomii, przygotowanie do samozatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej;
- znajomość zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w odniesieniu do branży;
- znajomość metod planowania strategicznego.
kompetencje analityczno-informatyczne
- Umiejętność posługiwania się podstawowymi technologiami informatycznymi (edytory, narzędzia do tworzenia prezentacji oraz stron www)
- Znajomość narzędzi formalno-logicznych, które wspierają analizę danych i wnioskowań
kompetencje naukowo-badawcze
- Umiejętność projektowania i przeprowadzania badań eksperymentalnych
- Umiejętność wspierania zadań analitycznych i komunikacyjnych przez narzędzia formalne Umiejętność analizy sytuacji i problemów oraz samodzielnie sformułować propozycje ich rozwiązania