Kognitywistyka

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Mózg-Myśl-Maszyna – Technologia a poznanie

echnologia-a-poznanie

Koło Kognitywistyki UMCS zaprasza na III edycję studencko-doktoranckiej konferencji naukowej z cyklu: Mózg-Myśl-Maszyna, pt. Technologia a poznanie (23-24 października 2015 r.). Konferencja odbędzie się na auli Wydziału Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie (pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4, Collegium Humanicum)

Mózg-Myśl-Maszyna – Technologia a poznanie

Program

Piątek

  • 11:20 – 11:30 – rozpoczęcie konferencji
  • 11:30 – 12:30 – Wykład inauguracyjny – Prof. Zbysław Muszyński (UMCS): Umysł rozszerzony w systemach wspomaganych technologicznie
  • 12:30 – 12:40 – przerwa kawowa
  • 12:40-14:00 – W stronę transhumanizmu
    • Krzysztof Kornas (UJ): Kognitywny egzoszkielet. Substytucja sensoryczna i dodatkowe zmysły w perspektywie cyborgizacji
    • Marta Ratomska (KUL): Czy za pomocą skomputeryzowanych treningów pamięci roboczej można poprawić inteligencję?
    • Michał Badowski (UMCS): Człowiek jako biochemiczna maszyna – neurofarmakologia a ograniczenia poznawcze
  • 14:00 – 15:00 – przerwa obiadowa
  • 15:00 – 16:20 – Nauka a poznanie
    • Michał Folwarczny (SWPS): System komunikacji stanów afektywnych w urządzeniach mobilnych
    • Marek Pędziwiatr (UJ): Głębokie sieci neuronowe – krok w głąb krokiem naprzód
    • Bartłomiej Popęda (UJ): Relacje między estetyką, użytecznością i doświadczeniem użytkownika oraz ich uwarunkowania psychologiczne”
  • 16:20 – zakończenie pierwszego dnia konferencji

Sobota

  • 11:30 – 13:10 – Społeczne aspekty wykorzystywania technologii
    • Witold Wachowski (UW, IFiS PAN): Technofobia, technofilia i technokraci płci
    • Rafał Węgrzyn, Michał Wójcik (SWPS): Cyfrowy umysł – gdzie psychologia poznawcza spotyka nowe technologie
    • Magdalena Michocka (KUL): Zanurzenie w wirtualność
    • Sławomir Piotr Wilk (UPJP2): Kilka refleksji Józefa Życińskiego nad filozofią mechanicyzmu
  • 13:10 – 14:00 – przerwa obiadowa
  • 14:00 – 15:20 – Wykorzystanie techniki w terapii i edukacji
    • Rafał Szewczyk (UJ): Analfabetyzm BCI a skuteczność terapii EEG-biofeedback
    • Justyna Sala-Suszyńska (UMCS): Nowoczesna technologia a dysleksja
    • Iwona Ciechanowska (UJ): Efektywność wykorzystania gier wideo w edukacji
  • 15:20 – 15:30 Zakończenie konferencji
Print Friendly, PDF & Email

ZOSTAW ODPOWIEDŹ