-
Piotr Francuz
- profesor zwyczajny doktor habilitowany
- członek Komitetu Psychologii Polskiej Akademii Nauk (2015-)
- dyrektor Instytutu Psychologii KUL (2012-)
- kierownik Laboratorium Psychoneurofizjologicznego i Studia HD przy Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL (2008-)
- wiceprzewodniczący Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (2007-2010)
- przewodniczący Rady Konsorcjum Środowiska Akademickiego Lubelszczyzny na Rzecz Społeczeństwa Informacyjnego, którego członkami są: Akademia Medyczna, Akademia Rolnicza, Instytut Agrofizyki PAN, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Politechnika Lubelska i Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (2006-)
- wykładowca w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Lublinie (2004-2007) i w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie (2007-2008)
- współtwórca koncepcji oraz projektu funkcjonalno-użytkowego Centrum Transferu Wiedzy KUL (2004-)
- kierownik Katedry Psychologii Eksperymentalnej KUL (2003-)
- kierownik Ośrodka Psychologicznych Analiz Komunikowania Społecznego w Lublinie (1995-)
- stypendysta Catholic University of America, Washington D.C. (USA, 1988), University of Wisconsin-Madison(WI, USA, 1989), Catholic University of Leuven (Belgia, 1994), Universita Italiana per Stranieri (Włochy, 1996), University of London (Wielka Brytania, 2007), Purdue University (IN, USA, 2009) i Cornell University (NY, USA, 2015)
- autor, redaktor i współredaktor 20 książek z zakresu psychologii poznawczej i neuronauki: Imagia. W kierunku neurokognitywnej teorii obrazu (Lublin 2013). Na ścieżkach neuronauki (Lublin 2010, pod red.). Obrazy w umyśle. Studia nad percepcją i wyobraźnią (Warszawa 2007, pod red.), Wnioskowanie przez analogię w procesach kategoryzacji (z Z. Chlewińskim, A. Falkowskim, Lublin 1995). Funkcja ilościowych i jakościowych cech w kategoryzacji przedmiotów (Lublin 1991), metodologii psychologii: Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów (z R. Mackiewiczem, Lublin 2005, wyd. II 2007. Psychologia Matematyczna (pod red. z A. Falkowskim, Kraków 1994) i komunikowania za pośrednictwem mediów audiowizualnych: Nowe media i komunikacja wizualna (pod red. z S. Jędrzejewskim, Lublin 2010). Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej (pod red., t. I-III: Lublin 1999-2007). Rozumienie przekazu telewizyjnego (Lublin 2002) oraz licznych artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych polsko- i angielskojęzycznych, w tym indeksowanych na listach JCR i ERIH
- redaktor numeru tematycznego Przeglądu Psychologicznego (2, 2008), współredaktor wydawnictw periodycznych: Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim (t. 9-15: 1998-2008), członek redakcji Roczników Psychologicznych i Central European Journal of Communication
- autor unikatowych w kraju psychologicznych badań eksperymentalnych nad wpływem struktury mediów audiowizualnych na umysł odbiorcy we współpracy z TVP
- zrealizował lub realizuje 31 grantów finansowanych z funduszy Komitetu Badań Naukowych, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Narodowego Centrum Nauki i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
- w latach 1995-2012 współpracował z Telewizja Polską SA, prowadząc psychologiczne badania odbioru programów telewizyjnych i szkolenia dla dziennikarzy
- Laureat Nagrody Polskiego Towarzystwa Neuropsychologicznego „Copernicus Prize 2012”, przyznanej za wyróżniające osiągnięcia w rozwoju neuronauki w Polsce (2012)
- “Wykładowca Roku 2011”, tytuł przyznany przez Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej
- Nagroda Teofrasta za najlepszą naukową książkę psychologiczną w roku 2013 [Imagia. W kierunku neurokognitywnej teorii obrazu] (2014)
- Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski (Polonia Restituta) za wybitne zasługi w pracy naukowej i dydaktycznej, za działalność organizacyjną i społeczną (Lech Kaczyński, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, 2008) i Medal Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania (Minister Edukacji Narodowej, 2014)
- w centrum moich zainteresowań znajduje się problematyka percepcji wytworów sztuki wizualnej i rozumienia przekazów audiowizualnych oraz wyobraźni wizualnej i motorycznej, podejmowana w perspektywie psychologii i neuronauki poznawczej.
-
Zainteresowania badawcze
Aktualnie realizowane granty badawcze- Psychologiczne i neurofizjologiczne uwarunkowania sądów estetycznych (kierownik, 2014-2017).
- Aktywność okoruchowa, elektroencefalograficzna i behawioralna podczas wykonywania zadań percepcyjnych i poznawczych w warunkach dezorientacji przestrzennej (grantu, 2014-2017).
- Neuronalne podłoże wyobrażanej barwy dźwięku. Badania ERP (opiekun naukowy, 2014-2016).
- Desynchronizacja rytmu alfa jako wskaźnik efektywności neuronalnej w zadaniach motorycznych i wyobrażeniowych, (opiekun naukowy, 2013-2015).
- Doposażenie Laboratorium Psychoneurofizjologicznego KUL o aparaturę przeznaczoną do badań nad hybrydowymi interfejsami mózg-komputer (BNCI, Brain and/or Neuronal Computer Interface) (kierownik, 2012-2014).
- Wpływ wybranych własności treningu neurofeedback na efektywność kontroli fal sensomotorycznych w interfejsach mózg- komputer (BCI), (opiekun naukowy, 2012-2014).
-
Publikacje naukowe
Książki
- Francuz, P. (2013). Imagia. W kierunku neurokognitywnej teorii obrazu. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Francuz, P. (red.) (2012). Komunikacja wizualna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
- Francuz, P., Jędrzejewski, S. (red.) (2010). Nowe media i komunikacja wizualna. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Francuz, P. (red.) (2010). Na ścieżkach neuronauki. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Francuz, P., Otrębski, W. (red.) (2008). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 15. Lublin: Wydawnictwo Uniwersyteckie KUL.
- Francuz, P. (red.) (2008). Przegląd Psychologiczny, numer specjalny: Uwaga i percepcja wzrokowa. Wyobraźnia wizualna, 51(2).
- Francuz, P., Otrębski, W. (red.) (2007). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 14. Lublin: Wydawnictwo Uniwersyteckie KUL.
- Francuz, P. (red.) (2007). Psychologiczne aspekty komunikacji audiowizualnej. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Francuz, P. (red.) (2007). Obrazy w umyśle. Studia nad percepcją i wyobraźnią. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
- Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Wydanie II, poprawione i uaktualnione. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Francuz, P., Otrębski, W. (red.) (2006). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 13. Lublin: Wydawnictwo Uniwersyteckie KUL.
- Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Francuz, P., Otrębski, W., Uchnast, Z. (red.) (2006). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 12. Lublin: Wydawnictwo Uniwersyteckie KUL.
- Francuz, P. (red.) (2004). Psychologiczne aspekty odbioru telewizji 2. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Francuz, P., Grygielski, M., Otrębski, W. (red.) (2003). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 11. Lublin: Wydawnictwo Uniwersyteckie KUL.
- Francuz, P. (2002). Rozumienie przekazu telewizyjnego. Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Francuz, P., Otrębski, W., Oleś, P. (red.) (2001). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 10. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
- Francuz, P. (red.) (1999). Psychologiczne aspekty odbioru telewizji. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Francuz, P., Otrębski, W., Oleś, P. (red.) (1998). Studia z psychologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, t. 9. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
- Chlewiński, Z., Falkowski, A., Francuz, P. (1995). Wnioskowanie przez analogię w procesach kategoryzacji. Psychologiczne badania biologów, fizyków i humanistów. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
- Falkowski, A., Francuz, P. (red.) (1994). Psychologia Matematyczna, z. 6.
- Francuz, P. (1991). Funkcja ilościowych i jakościowych cech w kategoryzacji przedmiotów. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Artykuły
2016
- Stróżak, P. Francuz, P. (2016). Event-related potential correlates of attention to mediated message processing. Media Psychology, 1-26. DOI: 10.1080/15213269.2016.1160787
- Jaśkiewicz, M., Francuz, P., Zabielska-Mendyk, E., Zapała, D., Augustynowicz, P. (2016). Effects of Harmonics on Aesthetic Judgments of Music: An ERP Study involving Laypersons and Experts. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 76, 142-151.
- Fudali-Czyż, A., Ratomska, M., Cudo, A., Francuz, P., Kopiś, N., Tużnik, P. (2016). Controlled categorisation processing in brand extension evaluation by Indo-European language speakers. An ERP study. Neuroscience Letters, 628, 30-34. DOI: 10.1016/j.neulet.2016.06.005.
- Stróżak, P., Francuz, P., Augustynowicz, P., Ratomska, M., Fudali-Czyż, A., Bałaj, B. (2016). ERP correlates of visually induced vection illusion during the oddball task. Experimental Brain Research, 1-10. DOI: 10.1007/s00221-016-4748-8
- Francuz, P., Augustynowicz, P. (2016). Wielokrotna analiza jednozmiennowa czasu trwania fiksacji zlokalizowanych w klastrach, jako metoda identyfikacji kluczowych obszarów zainteresowania [Mass univariate analysis of duration visual fixations located in clusters as a method for identification of key areas of interest]. Studia Psychologiczne, 53(4), 5-17. DOI: 10.2478/V1067-010-0143-2.
- Bałaj, B., Francuz, P., Sternal, M., Matulewski, J. (2016, w druku). Kompensacja danych dotyczących ruchów głowy pilota zarejestrowanych na obrazie wideo za pomocą nagłownego okulografu. Pakiet oprogramowania EVM. The Polish Journal of Aviation Medicine and Psychology, 4.
- Chumak, M., Francuz, P. (2016). Reprezentacja: Wyobrażenia. W: J. Bremer (red.), Przewodnik po kognitywistyce (s. 553-578). Kraków: WAM.
2015
- Lewkowicz, R., Francuz, P., Bałaj, B., Augustynowicz, P. (2015). Flights with the risk of spatial disorientation in the measurements of oculomotor activity of pilots. The Polish Journal of Aviation Medicine and Psychology, 21(3), 22-28. DOI: 10.13174/pjamp.21.03.2015.03
- Zapała, D., Zabielska-Mendyk, E., Cudo, A., Krzysztofiak, A., Augustynowicz, P., Francuz, P. (2015). Short-term kinesthetic training for sensorimotor rhythms (SMR). Effects in experts and amateurs. Journal of Motor Behavior, 47 (4), 312-318. DOI: 10.1080/00222895.2014.982067
- Francuz, P., Pisarek, J. (2015). Wpływ sposobów korzystania z mediów na poznawcze i emocjonalne funkcjonowanie dzieci i młodzieży. “Cyfrowi tubylcy” z psychologicznej perspektywy. W: M. Federowicz, S. Ratajczak (red.), O potrzebie edukacji medialnej w Polsce (s. 145-180). Polski Komitet ds. UNESCO I Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
- Francuz, P. (2015). Mózg i moralność. W: J. Mariański (red.), Leksykon socjologii moralności Podstawy – teorie – badania – perspektywy (s. 472-475). Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS.
2014
- Jaśkiewicz, M., Francuz, P., Zabielska-Mendyk, E., Zapała, D., Augustynowicz, P. (2014) The effect of music harmonics and level of expertise on aesthetic judgment of music: An ERP study. W: T. Marek (red.), Advances in Science, Technology, Higher Education and Society in the Conceptual Age (s. 109-113). New York: AHFE Conference.
- Fudali-Czyż, A., Francuz, P., Augustynowicz, P. (2014). Determinants of attentive blank stares. An EFRP study. Consciousness and Cognition, 29, 1-9. DOI: 10.1016/j.concog.2014.07.008
- Francuz, P. (2014). The effect of three-dimensional imaging well-known objects on time and accuracy of mental rotation. Health Psychology Report, 2(2), 90-98. DOI: 10.5114/hpr.2014.43915
- Borkowska, A. R., Francuz, P., Soluch, P., Wolak, T. (2014). Brain activation in teenagers with isolated spelling disorder during tasks involving spelling assessment and comparison of pseudowords. fMRI study. Brain & Development, 36, 786-793. DOI: 10.1016/j.braindev.2013.10.010
2013
- Francuz, P. (2013). Jak ludzie oglądają obrazy? Perspektywa neuronauki poznawczej. W: D. Folga-Januszewska, E. Grygiel (red.), Edukacja w muzeum rzeczywistym i wirtualnym (s. 25-40). Kraków: Universitas. ISBN: 97883-242-2356-5.
- Francuz, P., Borkowska, A. R., Soluch, P., Wolak, T. (2013). Analysis of brain activation in teenagers with isolated dysorthography (spelling disorder) and with good spelling skills during a spelling assessment task. Acta Neuropsychologica, 11(3), 257-268.
- Borkowska, A. R., Francuz, P. (2013). Ruchy gałek ocznych podczas oceny poprawności zapisu wyrazów jako wskaźnik rozwoju świadomości ortograficznej młodzieży z dysortografią. Psychologia Rozwojowa, 18(3), 37-50.
- Francuz, P., Zabielska-Mendyk, E. (2013). Does the brain differentiate between related and unrelated cuts when processing audiovisual messages? An ERP study. Media Psychology, 16, 1-15. DOI: 10.1080/15213269.2013.831394 [IF 5 = 1.925]
- Kluska, E., Stróżak, P., Francuz, P. (2013). Alokacja zasobów uwagi podczas przetwarzania komunikatu medialnego. Badania mózgowych potencjałów wywołanych. Studia Psychologiczne, 1, 19-32. DOI: 10.2478/v10167-010-0064-3
- Francuz, P. Borkowska, A. R. (2013). Eye movement in isolated spelling disorder – an analysis using the dual route model of visual word recognition. Journal of Neurolinguistics, 26, 701-711. DOI: 10.1016/j.jneuroling.2013.06.002 [IF 5 = 1.987]
- Francuz, P., Zabielska, E. (2013). Neurofizjologiczne korelaty cięć montażowych w przekazie telewizyjnym. Badania wolnych potencjałów korowych (SCP). Przegląd Psychologiczny, 56(1), 59-73. [ERIH]
2012
- Fudali-Czyż, A., Francuz, P. (2012). Poznawcze uwarunkowania zjawiska „pustego patrzenia”. Badania FRP. Polski Przegląd Medycyny i Psychologii Lotniczej, 4(18), 7-26.
- Francuz, P. (2012). Neuropoznawcze podstawy komunikacji wizualnej. W: P. Francuz (red.), Komunikacja wizualna (s. 11-46). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
- Francuz, P. (2012). Wstęp. W: P. Francuz (red.), Komunikacja wizualna (s. 7-10). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
- Zapała D., Zabielska E., Cudo A., Krzysztofiak A., Francuz P. (2012). Desynchronization of alpha rhythm in motor imagery task after a kinesthetic training. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 72(2), 205. [IF 5 = 1.905]
- Francuz, P. (2012). W jakim zakresie normatywne podejście do metodologii badań naukowych w psychologii jest otwarte na eksplorację terra incognita? Roczniki Psychologiczne, 3, 41-47.
- Tużnik, P., Francuz, P. (2012). Wpływ złożoności i wymiarowości obiektów na efektywność wykonania rotacji umysłowej. Polski Przegląd Medycyny i Psychologii Lotniczej, 2, 87-108.
- Bałaj, B., Francuz, P. (2012). Siła podobieństwa w ruchach oczu wykonywanych podczas oglądania i wyobrażania sobie obiektów – czynniki modyfikujące. Polski Przegląd Medycyny i Psychologii Lotniczej, 2, 63-76.
- Francuz, P., Borkowska, A. (2012). Oculomotor correlates of dysorthography. International Journal of Psychology, 47, 592-592. DOI:10.1080/00207594.2012.709117 [IF 5 = 1.097]
- Francuz, P. (2012). Rozumienie i empatia w psychologii poznawczej. W: H. Kardela, Z. Muszyński, M. Rajewski (red.), Empatia, obrazowanie i kontekst jako kategorie kognitywistyczne (s. 95-102). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
2011
- Francuz, P. (2011). Wyobrażeniowa natura pojęć. W: J. Bremer, A. Chuderski (red.), Pojęcia. Jak reprezentujemy i kategoryzujemy świat (s. 231-246). Kraków: T.A.i.W.P.N. Universitas.
- Francuz, P., Oleś, P. (2011). Do university students really have difficulty in duration judgments? Comment on Okazaki and Matsuda (2008, 2010). Perceptual and Motor Skills, 113(3), 724-726. DOI: 10.2466/22.PMS.113.6.724-726 [IF = 0.487]
- Francuz, P., Zapała, D. (2011). The suppression of the μ rhythm during the creation of imagery representation of movement. Neuroscience Letters, 495(1), 39-43. DOI: 10.1016/j.neulet.2011.03.031 [IF = 2.105]
- Francuz, P. (2011). Sprawozdanie z 33. European Conference on Visual Perception, Lausanne, Switzerland, 22–26 sierpnia 2010. Roczniki Psychologiczne, 14(1), 197-201.
-
Zajęcia
Na I roku będę prowadził wykłady z zakresu psychologii poznawczej i neuronauki poznawczej(percepcja i procesy uwagowe). -
Granty
2014
- Grant badawczy w ramach I Konkursu Wspólnego Przedsięwzięcia NCN i NCBiR (TANGO 1), Komputerowy program opanowywania umiejętności ortograficznych dzieci i młodzieży (kierownik: Aneta Borkowska (UMCS); główny wykonawca: Piotr Francuz) 2015-2016
- Grant na projekty badawcze, w tym finansowanie zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej niezbędnej do realizacji tych projektów (NCN, OPUS 6, HS6), Psychologiczne i neurofizjologiczne uwarunkowania sądów estetycznych (kierownik: Piotr Francuz), 2014-2017.
2013
- Grant na projekty badawcze, w tym finansowanie zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej niezbędnej do realizacji tych projektów (NCN, OPUS 5, HS6), Aktywność okoruchowa, elektroencefalograficzna i behawioralna podczas wykonywania zadań percepcyjnych i poznawczych w warunkach dezorientacji przestrzennej (kierownik: Piotr Francuz), 2014-2017.
- Grant badawczy, realizowany przez osobę rozpoczynającą karierę naukową, nieposiadającą stopnia naukowego doktora (NCN, PRELUDIUM 5, HS6), Neuronalne podłoże wyobrażanej barwy dźwięku. Badania ERP (kierownik: Przemysław Tużnik; opiekun naukowy/promotor: Piotr Francuz), 2014-2016.
2012
- Grant badawczy, realizowany przez osobę rozpoczynającą karierę naukową, nieposiadającą stopnia naukowego doktora (NCN, PRELUDIUM 3, HS), Desynchronizacja rytmu alfa jako wskaźnik efektywności neuronalnej w zadaniach motorycznych i wyobrażeniowych, (kierownik: Emilia Zabielska; opiekun naukowy/promotor: Piotr Francuz) 2013-2015.
- Grant na inwestycję służącą potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych w ramach „Programu wspierania infrastruktury badawczej w ramach Funduszu Nauki i Technologii Polskiej”: Doposażenie Laboratorium Psychoneurofizjologicznego KUL o aparaturę przeznaczoną do badań nad hybrydowymi interfejsami mózg-komputer (BNCI, Brain and/or Neuronal Computer Interface) (kierownik: Piotr Francuz), 2012.
- Grant badawczy, realizowany przez osobę rozpoczynającą karierę naukową, nieposiadającą stopnia naukowego doktora (NCN, PRELUDIUM 2, H6), Wpływ wybranych własności treningu neurofeedback na efektywność kontroli fal sensomotorycznych w interfejsach mózg- komputer (BCI), (kierownik: Dariusz Zapała; opiekun naukowy/promotor: Piotr Francuz), 2012-2015.
-
Zainteresowania pozanaukowe
Zainteresowania pozanaukowe: fotografia, historia sztuki, podróżowanie.
- Kognitywistyka na KULStudia w Lublinie!
- Aktualności
- Studia i studenci
- Audio i video
- Konferencja lub sympozjum
- Szkiełkiem Zykubka w subiektywnym przeglądzie książek i prasy
- Książki
- Letnia Szkoła Kognitywistyki
- Lubelski Festiwal Nauki
- Ludzie nauki
- Wydarzenie
- Wykłady i prezentacje
- Wykład
- Lubelski Festiwal Nauki
- Tydzień Mózgu
- Seminaria
- Sympozja i konferencje
- Aktualności
- Studia z kognitywistykiDla kandydatów i studentów
- Letnia Szkoła Kognitywistyki
- Czas na umysł | Ogólnopolska Konferencja Kognitywistyczna
- Certyfikat Studia z Przyszłością dla kognitywistki na KUL
- Kognitywistyka – Zasady rekrutacji
- Rejestracja kandydatów
- Kognitywistyka 1.0. Opis studiów
- Kognitywistyka 2.0 na KUL. Rozpoczęliśmy w r. ak. 2017/18
- Kognitywistyka 2.0. Plan studiów
- Kognitywistyka 2.0. Profil absolwenta
- Student kognitywistyki
- Rozkłady zajęć
- Plany studiów
- Studencikoło naukowe, kogniblog
- Nasz zespółPoznaj nas
- Barbara Chyrowicz
- Mykola Chumak
- Barbara Cichy-Jasiocha
- Dariusz Dąbek
- Monika Dunin-Kozicka
- Agnieszka Fudali-Czyż
- Paweł Fortuna
- Piotr Francuz
- Paweł Garbacz
- Oleg Gorbaniuk
- Błażej Gębura
- Arkadiusz Gut
- Przemysław Gut
- Piotr Gutowski
- Justyna Herda
- Marcin Iwanicki
- Jacek Jarocki
- Grzegorz Jędrek
- Anna Kawalec
- Paweł Kawalec
- Jan Kłos
- Piotr Kulicki
- Jan Kutnik
- Marek Lechniak
- Artur Mamcarz-Plisiecki
- Piotr Oleś
- Urszula Paprocka-Piotrowska
- Marek Piwowarczyk
- Zenon Roskal
- Ewa Rzechowska
- Marek Słomka
- Paweł Stróżak
- Robert Trypuz
- Przemysław Tużnik
- Monika Walczak
- Zbigniew Wróblewski
- Emilia Zabielska-Mendyk
- Andrzej Zykubek
- BadaniaNasze granty
- Logika deontyczna na potrzeby samochodów autonomicznych
- O społeczno-kulturowym uwikłaniu potocznych teorii umysłu
- Wyobraźnia kontrfaktyczna i zabawa na niby: umysłowe fundamenty ludzkiej kreatywności
- Świadomość, wolna wola, jaźń. Metafizyka Galena Strawsona
- Koncepcja wnioskowań naukowych Jerzego Neymana
- Zintegrowana formalizacja rozumowań normatywnych dotyczących własności deontycznych działań i stanów rzeczy
- Dozwolenia, informacja, dynamika instytucji, nakazy i prawa
- Osobliwość ewolucyjna natury ludzkiej
- W poszukiwaniu osobliwości natury ludzkiej
- Zaangażowanie języka, czynników kulturowo specyficznych i potocznych intuicji w zdolność czytania w umyśle i poznaniu społecznym
- Badania ankietowe
- KontaktNapisz do nas