KOGNITYWISTYKA II STOPIEŃ
PROFIL ABSOLWENTA
Studia przygotowują do:
- pracy jako coach/trener zdolności poznawczych (m.in. zdolności uczenia się, twórczego rozwiązywania problemów, zdolności percepcyjnych, uwagowych, pamięciowych, itp.) oraz jako coach/trener różnorodnych metod i technik kognitywnych (takich jak techniki wizualizacyjne, metody e-learningu, metody kształcenia muzycznego, techniki komunikacji, itp.),
- pracy w różnorodnych zespołach kreatywnych, m.in. jako creative manager (dyrektor kreatywny), copywriter, twórca kontentu, social media manager, animator działań twórczych, itp.,
- pracy w różnorodnych placówkach edukacyjnych i terapeutycznych zajmujących się wspieraniem rozwoju poznawczego dzieci, młodzieży, dorosłych i osób starszych,
- pracy badawczej i analitycznej w zespołach interdyscyplinarnych.
Tytuł zawodowy magistra uprawnia do:
- ubiegania się o przyjęcia do szkoły doktorskiej (filozofia) oraz na studia podyplomowe z zakresu różnych obszarów nauk o poznaniu takich jak: metody wspierania twórczości, nowoczesna edukacja i e-learning, animacja kultury i aktywności w sieci, copywriting, komunikacja wizualna, neurorehabilitacja, coaching w biznesie i wiele innych.
Praktyki i staże
- praktyki nadobowiązkowe. Studenci mogą korzystać z ofert praktyk dostępnych w Biurze Karier KUL zgodnie z profilem swoich zainteresowaniach.
KOMPETENCJE ZDOBYWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Kompetencje zawodowe
- interdyscyplinarna wiedza na temat umysłu jako systemu poznawczego, ucieleśnionego, komunikacyjnego i biologicznego, a także wiedza na temat biologicznych, społecznych i kulturowych uwarunkowań poznania,
- pogłębiona wiedza o procesach i funkcjach poznawczych takich jak: świadomość, percepcja, wyobraźnia, uwaga, mindreading, pamięć, rozumowanie i tworzenie pojęć, intencjonalność, samoświadomość, podejmowanie decyzji, emocje, motywacje, itp. oraz umiejętność wykorzystywania tej wiedzy w kontekstach badawczych, edukacyjnych, coachingowych, terapeutycznych i biznesowych,
- umiejętności coachingowe: integrowanie wiedzy z obszaru kognitywistyki, psychologii i filozofii w celu wspierania funkcjonowania poznawczo-społecznego innych osób na różnych etapach ich życia.
Kompetencje komunikacyjne
- umiejętność współpracy w zespole: podejmowania aktywnych ról, inspirowania i organizowania procesu uczenia się, dyskutowania oraz określania priorytetów służących realizacji zadania,
- umiejętność formułowania własnych hipotez badawczych oraz argumentowania na rzecz własnego stanowiska; zdolność do analizy i krytyki dyskutowanych twierdzeń i wyników badań,
- znajomość metod komunikacji wizualnej.
Kompetencje przedsiębiorcze
- znajomość podstaw ekonomii, przygotowanie do samozatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej,
- znajomość zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w odniesieniu do branży,
- umiejętność twórczego działania w swojej dziedzinie; posługiwanie się odpowiednimi algorytmami i heurystykami w rozwiązywaniu problemów; zdolność do planowania strategicznego.
Kompetencje analityczno-informatyczne
- umiejętność posługiwania się podstawowymi technologiami informatycznymi i multimedialnymi (edytory, narzędzia do tworzenia prezentacji oraz stron www),
- znajomość bazowych narzędzi formalno-logicznych, które wspierają analizę danych i wnioskowań.
Kompetencje naukowo-badawcze
- umiejętność formułowania problemów naukowych i ich rozwiązywania poprzez użycie adekwatnych narzędzi badawczych,
- umiejętność projektowania i badań eksperymentalnych,
- wiedza na temat zasad przygotowania i publikacji tekstów naukowych,
- świadomość znaczenia zasad etycznych i uczciwości intelektualnej w działaniach naukowych.