0 Comment
Program V Letniej Szkoły Kognitywistyki
Program V Letniej Szkoły Kognitywistyki
Środa, 8 września 2021
- 14.00 Obiad
- 15.00 Marek Hetmański, Zbigniew Wróblewski – Umysł emocjonalny. Wprowadzenie do problematyki V Letniej Szkoły Kognitywistyki
- 15.30 Andrzej Dąbrowski – Czym są emocje? Analiza pojęcia w kontekście wybranych rozwiązań esencjalistycznych
- 16.30 Przerwa na kawę
- 16.45 Artur Szutta – Rola emocji w poznaniu moralnym
- 17.45 Magdalena Dunaj – Emocje w polskim języku migowym: perspektywa językoznawcza i antropologiczna
- 19.00 Kolacja
Czwartek, 9 września 2021
- 08.00 Śniadanie
- 09.00 Tomasz Kruszewski – Emocje i uczucia pacjentów z trudnościami psychicznymi
- 10.00 Krystyna Rymarczyk – Mózgowe korelaty reakcji mimicznych – od zarażania ruchowego do empatii
- 11.00 Przerwa na kawę
- 11.15 Mirosław Sopek – Przetwarzanie afektywne w sztucznej inteligencji
- 13.00 Obiad
- 15.00 Marcin Rządeczka – Ewolucyjne teorie emocji. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
- 15.45 Tomasz Komendziński – Dlaczego emocje nie są reaktywne? Emocja konstruowana, umysł interoceptywny i energetyczny budżet ciała
- 16.30 Przerwa na kawę
- 16.45 Andrzej Zykubek – Bakterie, mózg i… emocje.
- 17.15 Anna Dutkowska – Czy zwierzęta mogą się dziwić?
- 17.45 Maja Białek – Emocje zwierząt – ucieleśnienie a spór o antropomorfizm
- 18.15 Zbigniew Wróblewski, Anna Głowik – W objęciach biofilii. Emocjonalny komponent percepcji środowiska przyrodniczego
- 19.00 Kolacja
Piątek, 10 września 2021
- 08.00 Śniadanie
Sesja studencko-doktorancka I
- 09.00 Zuzanna Reszka – Aleksytymia jako zjawisko wielowymiarowe
- 09.25 Dawid Śmietański, Kornelia Zosiuk – Synestezja – emocjonalny umysł wytwarza projekcje
- 09.50 Krystian Macheta – Emocja, uczucie, afekt, nastrój, stan emocjonalny. Pojęcia różne czy tożsame?
- 10.15 Olgierd Borowiecki – Emocje nadają znaczenie
- 10.40 Przerwa na kawę
- 11.00 Paulina Zarębska – Czy można rozpoznać emocje z ruchu ciała?
- 11.25 Dominika Kopańska – Nadepnęłam na minę dźwiękową… – jako emocja
- 11.50 Anna Zych – Muzyka jako narzędzie samopoznania i regulacji emocji
- 12.15 Aleksandra Biela-Wołońciej – Rozweselić strach, uspokoić radość? Maska jako narzędzie zarządzania emocjami
- 13.00 Obiad
Sesja studencko-doktorancka II
- 15.00 Albert Łukasik, Maciej Wodziński – Jak to jest, gdy boli cię kapiący kran, czyli jak wirtualna rzeczywistość może pomóc nam zrozumieć autystyczny umysł
- 15.25 Kaja Brusik – Czy dzieci z autyzmem można nauczyć rozpoznawania emocji?
- 15.50 Robert Mirski – Interaktywistyczny model emocji a rozwój kulturowych zdolności poznawczo-społecznych
- 16.15 Anastasiia Siliukova – Emocjonalne rozumienie konceptu serce/dusza w języku polskim, rosyjskim i tatarskim
- 16.40 Przerwa na kawę
- 17.00 Arkadiusz Gut – Pandemiczny Lockdown jako nieznane środowisko generujące niewyuczone „dotychczas” nasycenie życia emocjami (raport z badań nad dziećmi i dorosłymi)
Sobota, 11 września 2021
- 08.00 Śniadanie
Sesja studencko-doktorancka III
- 09.00 Anastazja Szuła – Miejsce emocji w określaniu temperatury emocjonalnej tekstu
- 09.25 Anna Sędłak – Charakterystyka nienawiści w mediach społecznościowych
- 09.50 Marta Glinka – Rola interocepcji w powstawaniu emocji – teoria konstruowania emocji
- 10.15 Jakub Janczura – Filozofia dla dzieci i rozwój emocji u przedszkolaków
- 10.40 Przerwa na kawę
- 11.00 Ewa Weremko – Trudne emocje – co sygnalizują i jak sobie z nimi radzić?
- 11.25 Mateusz Chról – Depresja po chińsku
- 12.50 Krzysztof Lisiecki – Od emocji do człowieczeństwa – Efekt infrahumanizacji w postrzeganiu grupy własnej i grupy obcej
- 12.15 Mateusz Sasinowski – Jak zniszczyć w sobie chęć do działania?
- 13.00 Obiad
- 14:00 Zakończenie V Letniej Szkoły Kognitywistyki
Więcej na https://lsk.kul.pl.
Do pobrania:
- program – pdf
- program – jpg