Program IV Letniej Szkoły Kognitywistyki
Program IV Letniej Szkoły Kognitywistyki
Środa
14.00 obiad
- 15.00 otwarcie
- 15.10 prof. dr hab. Marek Hetmański – Metafory ucieleśnione. Wprowadzenie do problematyki IV Letniej Szkoły Kognitywistyki
- 15.30 dr hab. Agnieszka Libura, prof. UWr – Analiza integracji pojęciowej w memach internetowych zawierających wyobrażenia gestów
17.00 przerwa na kawę
- 17.15 dr hab. Joanna Pędzisz – Powinniśmy być w stanie wykonać wszystkie ruchy, które możemy sobie wyobrazić. Jakości ruchowe w tańcu współczesnym z perspektywy kognitywnej”
- 18.00 dr Ewa Schreiber – Muzyka i jej metafory
19.00 kolacja
Czwartek
- 09.00 dr Mirek Sopek – Jak „praxis” i „theoria” sztucznej inteligencji zależą od metafor obecnych w nauce i technologii?
- 10.00 dr hab. Andrzej Łukasik, prof. UMCS – Metafory w fizyce a stanowisko klasycznego realizmu naukowego – na przykładach z mechaniki kwantowej
- 10.30 dr Andrzej Zykubek – Jak istnieją geny?
11.00 przerwa na kawę
- 11.15 dr hab. Arkadiusz Gut, prof. UMK, Jakub Janczura, Krystian Macheta – Dziecięce eksplikacje i metafory dotyczące – czym jest umysł(y), myśl i myślenie
- 12.15 dr Mateusz Hohol – Matematyka w metaforach? O perspektywach i granicach wyjaśniania pojęć matematycznych za pomocą teorii metafor kognitywnych
13.00 obiad
- 15.00 dr Dorota Rybarkiewicz – Warunki poprawności i skuteczności metakolażu (kanonu myślenia metaforycznego) – spotkanie logiki z kognitywistyką?
- 15.45 dr Mateusz Kusio – Kolorystyka biblijna i metafory ucieleśnione
16.15 przerwa na kawę
- 16.30 dr Aleksandra Kołtun – Pomyśleć niepomyślane – przyczynek do analizy poznawczego wymiaru doświadczenia udziału w plenerowym festiwalu kulturalnym
- 17.00 dr Katarzyna Karska i dr Anna Krajewska – Improwizacja jako narzędzie do zabawy metaforą; metafora jako narzędzie do zabawy improwizacją
19.00 kolacja
Piątek
Sesja studencko-doktorancka I
- 10.15 Paulina Zarębska – Metafora ucieleśniona jako narzędzie pracy tancerza
- 10.40 Albert Łukasik – Metafory narzędziem nieświadomych procesów
11.05 przerwa na kawę
- 11.20 Aleksandra Biela-Wołońciej – Maska językowa – metafora podwójnie ucieleśniona
- 11.45 Jakub Majchrzak – Metaforyka “nocy ciemnej” w mistyce zachodniej i jej współczesne ucieleśnienia
- 12.10 Renata Łukiewicz-Kostro – The HEALING of the HEART metaphor
- 12.35 Myślenie metaforą w prawie. Jak oswajać i wyjaśniać cielesność? – Marcin Kozak
13.00 obiad
Sesja studencko-doktorancka II
- 15.00 Magdalena Łata – Obrazy Jacka Malczewskiego w kontekście teorii lingwistyki kognitywnej
- 15.25 Anna Odyniec – Hipotezy na temat genezy zdolności myślenia o umysłach nadnaturalnych
- 15.50 Anastazja Szuła – W poszukiwaniu talentu po właściwej stronie mózgu
- 16.15 Marta Nowak – Iryjskie wizje zaświatów w teorii integracji pojęciowej
16.40 przerwa na kawę
- 16.55 Magdalena Koprowska – Dysocjacyjne zaburzenie osobowości – zaburzenie pamięci, efekt hipnozy czy pseudonauka?
- 17.20 Krzysztof Lisiecki – Afantazja – refleksje nad funkcją i fenomenologią wyobrażeń
- 17.45 Hanna Bytniewska – Komunikacja w designie jako transfer kapitału kulturowego
- 18.10 Katarzyna Kowalik – Medykalizacja jako forma kontroli społecznej
- 18.35 Michał Bachanek – Nieistotność determinizmu dla problemu wolnej woli
19.00 kolacja
Sobota
Sesja studencko-doktorancka III
- 09.00 Dagmara Wąchocka – Rola komunikacji werbalnej w motywacji pracownika
- 09.25 Daria Targosz – Tropy ciała w literaturze
- 09.50 Kaja Brusik – Schizofrenia a zaburzenia w mózgu i poznaniu społecznym
- 10.15 Edgar Filip Różycki – Jak powstały religie?
10.40 przerwa na kawę
- 10.55 Rafał Prus, Dawid Śmietański – Immersja w grach – jak poszerza nasze poznanie
- 11.20 Szymon Górski – W rytmie klawiszy ucieleśnić ból. Przedstawienie procesu powstawania gry “Would You Mind Having Your Hopes Thrown?”
- 11.45 Katarzyna Panecka, Gabriela Stachyra – W jaki sposób mózg przyjmuje inną perspektywę – o potencjalnym systemie poznania społecznego
- 12.10 Janina Mękarska, Paweł Pietkiewicz – Śmieszkowanie strategiczne jako technika perswazyjna
- 12.35 Anna Krzyżak – Lateralizacja mowy i przetwarzanie słuchowe a kompetencje językowe u muzyków i niemuzyków
13.00 obiad
- 14.00 zakończenie IV Letniej Szkoły Kognitywistyki